Hrvatska komora
ovlaštenih inženjera geodezije
Na temelju članka 24. stavka 1.
Pravilnika o stručnom usavršavanju koje obavljaju stručne geodetske poslove
KLASA: 360-02/22-01/5, URBROJ: 507-22-06, od 29. prosinca 2019. godine, Upravni odbor Hrvatske komore
ovlaštenih inženjera geodezije na 62. sjednici održanoj 31. ožujka 2023. godine
donio je
UPUTU O NAČINU
PROVOĐENJA
PROGRAMA STRUČNOG USAVRŠAVANJA
Članak 1.
Ovom Uputom o načinu
provođenju Programa stručnog usavršavanja (dalje u tekstu: Uputa) propisuju se detaljan sadržaj evidencije stručnog
usavršavanja, pretpostavke za uvrštenje aktivnosti u Godišnji program stručnog
usavršavanja, postupak i kriteriji utvrđivanja komplementarnosti prijavljene
aktivnosti, način vrednovanja aktivnosti stručnog usavršavanja, odnosno
određivanje područja i broja akademskih sati pojedine aktivnosti prema
područjima, uvjeti audiovizualnog snimanja, sadržaj, način i vrednovanje pisane
provjere znanja ili testa praktične primjene u okviru naprednog stručnog
usavršavanja, način evaluacije pružatelja stručne izobrazbe putem evaluacije
aktivnosti i predavača te obrasci zahtjeva, potvrda i drugih dokumenata
propisanih Pravilnikom o stručnom usavršavanju osoba koje obavljaju stručne
geodetske poslove (dalje u tekstu: Pravilnik).
Svi izrazi iskazani
ovom Uputom, imaju jednako značenje prema Pravilniku.
Članak 2.
Evidenciju
stručnog usavršavanja (dalje u tekstu: Evidencija) čine sljedeće podevidencije:
-
Evidencija osoba upisanih
u Evidenciju stručnog usavršavanja
-
Evidencija aktivnosti
stručnog usavršavanja
-
Evidencija predavača
-
Evidencija evaluacija
Članak 3.
Sve
osobe koje su upisane u neku od evidencija Komore (Imenik OIG, evidencija
stručnih suradnika i suradnika i evidencija vježbenika) automatski su upisane u
Evidenciju. Osobe koje nisu u niti jednoj evidenciji Komore mogu podnošenjem
Zahtjeva za vođenje Evidencije biti upisane u Evidenciju i o njima se vodi
evidencija. U Evidenciji se vide sljedeći podaci o osobama: ime i prezime,
spol, OIB, redni broj upisa u Evidenciju, adresa, broj mobitela, e-mail adresa,
akademski naziv, akademski stupanj.
Članak 4.
U
Evidenciju se upisuju održane aktivnosti, polaznici, predavači tih aktivnosti te
evaluacije. Kod unosa aktivnosti upisuje se naziv, vrijeme održavanja,
organizator i predavači te broj akademskih sati na temelju vrednovanja i
područje aktivnosti. Osim na ovaj način, polaznicima se, po proceduri opisanoj
u članku 13. ove Upute, mogu dodati sati stručnog usavršavanja temeljem
pojedinačnog vrednovanja aktivnosti koja nije dio Programa stručnog
usavršavanja i tada se upisuje kao dodatna aktivnosti osobe. Podaci iz
Evidencije moraju omogućiti generiranje sumarnog prikaza pohađanja aktivnosti i
ostvarenih akademskih sati na godišnjoj razini za svakog polaznika.
Članak 5.
Svi podaci u Evidenciji vode se
sukladno odredbama Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka.
ORGANIZATORI
Članak 6.
(1) U provedbi aktivnosti stručnog
usavršavanja organizatori su dužni:
-
osigurati
prostorne i tehničke uvjete, te kompletnu organizaciju, osim dijela koji je
naveden u članku 9. ove Upute pod obvezama Komore
-
osigurati
da aktivnost provodi predavač koji je prihvaćen od Komore sukladno uvjetima za
predavače iz članka 8. ove Upute
-
osigurati
stručno – edukativni, a ne promotivni sadržaj aktivnosti
-
prikupiti
prijave polaznika
-
osigurati
materijale (u pisanom ili elektronskom obliku) za sve polaznike
-
voditi
evidencijske liste stvarno prisutnih polaznika
-
provesti
pisanu provjeru znanja ili test praktične primjene polaznika ukoliko se radi o
naprednom stručnom usavršavanju
-
nakon
provedene aktivnosti dostaviti svu potrebnu dokumentaciju Komori sukladno
članku 20. Pravilnika.
-
po
izdanom računu (u skladu s Ugovorom) uplatiti Komori materijalne troškove.
(2) U slučaju promjene planiranog
termina aktivnosti, predavača, oblika održavanja aktivnosti i sl., organizator
je dužan žurno obavijestiti Odbor za stručno usavršavanje (dalje u tekstu
Odbor) uz adekvatno obrazloženje promjene. Odbor će na temelju dostavljene
dokumentacije odlučiti o prihvaćanju ili neprihvaćanju promjene.
UČENJE NA DALJINU
Članak 7.
Za stručno usavršavanje koje se
provodi udaljenim pristupom utvrđuju se sljedeći uvjeti:
(1) Stručno usavršavanje može se
provoditi i bez fizičke prisutnosti polaznika stručnog usavršavanja predavanju,
radionici, tečaju, seminaru i sl., ili provjeri stečenih znanja, primjenom
informatičkih tehnoloških rješenja. U pravilu to se odnosi samo na temeljno
stručno usavršavanje.
(2) Organizator učenja na daljinu
treba ispuniti sljedeće uvjete:
-
osigurati
online platformu za provedbu edukacije
-
osigurati
uvjete propisane člankom 15., stavak 2. Pravilnika
-
osigurati
nesmetanu mogućnost interakcije s predavačem i drugim sudionicima aktivnosti
-
osigurati
snimanje aktivnosti i dostupnost polaznicima nakon predavanja sukladno
odredbama Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka
-
tijekom
aktivnosti, u svakom trenutku, osigurati polaznicima tehničku podršku
telefonski ili putem e-pošte
(3) Organizator učenja na daljinu
uz prijavu aktivnosti dodatno prilaže Izjavu o prihvaćanju i ispunjavanju
uvjeta iz stavka 2. ovog članka.
PREDAVAČI
Članak 8.
(1) Predavači uključeni u Godišnji
program stručnog usavršavanja su stručne osobe geodetske ili srodne struke ili
osobe primjerenih struka.
(2) Kandidat za predavača
životopisom i popisom referentnih radova dokazuje kompetencije iz područja za
koje pruža stručno usavršavanje, a potpisuju ih pod materijalnom i kaznenom
odgovornošću na propisanom obrascu koji se nalazi u privitku ovih Uputa
(OBRAZAC 2).
(3) Na zahtjev Odbora predavači su
dužni pružiti i druge dokaze kojima dokazuju posjedovanje stručnih i/ili
specijalističkih znanja.
(4) Podaci o predavačima se upisuju
u Evidenciju predavača sukladno odredbama Zakona o provedbi Opće uredbe o
zaštiti podataka. U Evidenciji se vode i podaci o evaluaciji predavača sukladno
Članku 17. ove Upute.
OBVEZE KOMORE
Članak 9.
U provedbi stručnog usavršavanja
Komora će:
-
provesti
evaluaciju prijavljenih aktivnosti drugih organizatora
-
ukoliko
prijava zadovoljava sve uvjete za uvrštavanje, sukladno Pravilniku, uvrstiti u Godišnji program stručnog
usavršavanja
-
poslati
obavijest/poziv članovima za sudjelovanjem u aktivnosti stručnog usavršavanja
putem verificiranog popisa primatelja elektroničke pošte
-
obavijest
o održavanju aktivnosti postaviti na svojim mrežnim stranicama
-
polaznicima
stručnog usavršavanja evidentirati ostvarene sate u Evidenciju sukladno članku
20. stavak 1. Pravilnika.
POSTUPAK I KRITERIJI UTVRĐIVANJA
KOMPLEMENTARNOSTI PRIJAVLJENE AKTIVNOSTI
Članak 10.
(1) Komora u provedbi Godišnjeg programa
stručnog usavršavanja surađuje s organizatorima stručnog usavršavanja.
(2) Pretpostavka za suradnju s
osobama iz stavka 1. ovoga članka je komplementarnost sadržaja i stručne razine
predloženih aktivnosti stručnog usavršavanja s potrebama geodetske struke.
(3) Postupak utvrđivanja
komplementarnosti sadržaja i stručne razine programa stručnog usavršavanja iz
stavka 2. ovoga članka, provodi Odbor uz stručnu i administrativnu pomoć
Tajništva Komore.
Članak 11.
(1) Odluku o visini kotizacije i
materijalnim troškovima: naknadama, troškovima rada Odbora i Tajništva te
ostalim materijalnim troškovima vezanim uz provedbu aktivnosti koje provodi
Komora u okviru godišnjeg programa stručnog usavršavanja donosi Upravni odbor
Komore na prijedlog Odbora.
(2) Ostali organizatori aktivnosti
koji su uključeni u Godišnji program stručnog usavršavanja, visinu kotizacije i
druge troškove određuju samostalno, a s Komorom sklapaju poseban ugovor kojim
se reguliraju međusobna prava, obveze i materijalni troškovi.
(3) Materijalni trošak, za
organizatore aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka, obračunava se u iznosu
utvrđenom općim aktom koji donosi Skupština Komore.
(4) Iznimno, organizator aktivnosti
može biti oslobođen od plaćanja materijalnih troškova uz uvjet da je stručno
usavršavanje besplatno za članove Komore.
GODIŠNJI PROGRAM STRUČNOG USAVRŠAVANJA
Članak 12.
(1) Prijava aktivnosti za
uvrštavanje u Godišnji program stručnog usavršavanja na poziv Komore predaje se
najkasnije do 15. listopada tekuće godine za narednu kalendarsku godinu (01.01.
– 31.12.), na propisanom obrascu za prijavu aktivnosti (OBRAZAC 1). Uz prijavni
obrazac, organizator obavezno predaje i izjavu o usklađenosti predložene
aktivnosti s Pravilnikom.
(2) Organizator aktivnosti dužan je
u svojoj prijavi jasno navesti i obrazložiti radi li se o temeljnom ili
naprednom stručnom usavršavanju sukladno članku 13. Pravilnika
te to potkrijepiti odgovarajućom dokumentacijom. Napredno stručno usavršavanje
provodi se s ciljem stjecanja naprednih i/ili specijaliziranih znanja, vještina
i kompetencija u području praktične primjene metodologija i pravila u struci.
Polaznici naprednog stručnog usavršavanja moraju nakon aktivnosti položiti
pisanu provjeru znanja. Konačnu odluku o razini stručnog usavršavanja donosi
Odbor. Prijavitelj aktivnosti je također dužan u svojoj prijavi jasno navesti i
obrazložiti područje/a stručnog usavršavanja sukladno člancima 7., 8., 9. i 10.
Pravilnika. Prijavitelj aktivnosti može u prijavi navesti mogući broj i
raspodjelu akademskih sati po područjima. Konačnu odluku o području/ima
stručnog usavršavanja, broju i raspodjeli akademskih sati donosi Odbor.
(3) Tajništvo Komore provjerava
potpunost i ispravnost dokumentacije, ukoliko dokumentacija u prijavi nije
potpuna traži nadopunu iste od organizatora u roku sedam dana. Ukoliko
dokumentacija niti nakon zahtjeva nadopune nije ispravna Odbor neće istu dalje
razmatrati.
(4) Nakon dostave dokumentacije,
Tajništvo u suradnji s predsjednikom Odbora priprema nacrt odluke i prosljeđuje
Odboru. Odbor u roku od 30 dana održava sjednicu na kojoj članovi Odbora
razmatraju dostavljenu dokumentaciju i donosi odluku o prihvaćanju ili
odbijanju predložene aktivnosti stručnog usavršavanja.
(5) O uključivanju aktivnosti u
Godišnji program stručnog usavršavanja, pripadajućem broju akademskih sati te
načinu provedbe aktivnosti na temelju uredno dostavljene prijave, odlučuje
Odbor, posebnom odlukom, najkasnije do 15. studenog tekuće godine.
(6) Odbor po potrebi može od
Organizatora aktivnosti zatražiti dodatna obrazloženja i dokaze o ispunjavanju
uvjeta iz stavka 2. ovog članka. U tom slučaju uključivanje aktivnosti u
program može biti naknadno.
(7) Iznimno, ako Odbor ocijeni
opravdanim, Godišnji program stručnog usavršavanja program može se nadopuniti
tijekom kalendarske godine. Zahtjev za uključivanje aktivnosti u program u
tijeku godine potrebno je predati najmanje 60 (šezdeset) dana prije održavanja
aktivnosti.
(8) U slučaju iz stavka 7. ovog
članka, Odbor donosi odluku najkasnije u roku od 15 dana od dana zaprimanja
potpunog zahtjeva.
(9) Godišnji program stručnog
usavršavanja donosi se najkasnije do 1. prosinca tekuće godine za narednu
kalendarsku godinu i objavljuje se na mrežnim stranicama Komore.
AKTIVNOSTI IZVAN GODIŠNJEG PROGRAMA
STRUČNOG USAVRŠAVANJA
Članak 13.
Sukladno članku 21. Pravilnika,
Komora, na zahtjev polaznika može provesti pojedinačno vrednovanje aktivnosti
koja nije uvrštena u Godišnji program stručnog usavršavanja. To uključuje
različite aktivnosti u tuzemstvu i inozemstvu poput znanstvenih i stručnih
skupova, radionica, stručnih i studijskih putovanja i dr. Svaka aktivnost može
se vrednovati s maksimalno osam (osam) akademskih sati bez obzira na trajanje
te aktivnosti.
Prijava se vrši putem Zahtjeva za
provođenje upisa prisustvovanja različitim oblicima stručnog usavršavanja koji
nisu u Godišnjem programu stručnog usavršavanja HKOIG (OBRAZAC 3)
Jednom prijavom se može zatražiti
vrednovanje samo jedne aktivnosti.
Svi prilozi koji se dostavljaju uz
Zahtjev moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.
Članak 14.
U provedbi aktivnosti koje
organizira Komora ili u kojima Komora osigurava organizatoru aktivnosti
tehničku podršku provedbe (opremu i osoblje), u pravilu se provodi
audiovizualno snimanje aktivnosti s mogućnošću naknadne reprodukcije.
Članak 15.
Audiovizualno snimanje te naknadna
reprodukcija aktivnosti stručnog usavršavanja, obavit će se sukladno odredbama
Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka.
Članak 16.
(1) Za dostizanje razine naprednog
stručnog usavršavanja provodi se pisana provjera znanja ili test praktične
primjene (dalje u tekstu ispit), u skladu sa Pravilnikom.
(2) Ispit se sastoji od provjere
znanja i vještina iz područja obuhvaćenog stručnim usavršavanjem koje je
pohodio polaznik.
(3) Za uspješnu prolaznost, ocjenu
˝položio˝, kandidat je dužan točno odgovoriti na minimalno 70% pitanja.
Polaznicima koji ne ostvare minimalni rezultat neće se priznati akademski sati
sudjelovanja na aktivnosti stručnog usavršavanja ili na dijelu koji obuhvaća
ispit ako je provedeno odvojeno vrednovanje sukladno stavku 1 ovog Članka.
(4) Kandidati potpisuju riješeni
ispit.
(5) Ispit provodi organizator.
(6) Sadržaj ispita (pitanja)
sastavlja organizator
(7) O rezultatima ispita
organizator obavještava Komoru. Komora može u svako doba izvršiti uvid u
rezultate ispita.
Članak 17.
(1) Sukladno članku 4. Pravilnika
predavači se evaluiraju u sklopu evaluacije programa stručnog usavršavanja u
čijoj provedbi sudjeluju. Evaluacija provedena za određeni sadržaj i oblik
stručnog usavršavanja u sklopu jednog programa stručnog usavršavanja ne
prihvaća se kao evaluacija i za drugi program/e. Predavači koji nemaju zadovoljavajuće
rezultate evaluacije za dva uzastopno održana predavanja, mogu se brisati iz
Evidencije predavača. Konačnu odluku o tome donosi Odbor.
(2) Postupak evaluacije
organizatora aktivnosti provodi se najmanje jednom godišnje na temelju
rezultata evaluacije koju daju polaznici stručnog usavršavanja.
Članak 18.
Za provođenje evaluacije utvrđuje
se sljedeći postupak:
(1) Najkasnije sedam dana nakon
primitka liste polaznika aktivnosti stručnog usavršavanja, Tajništvo Komore će
elektronskom poštom poslati anketu svim polaznicima. Anketa minimalno sadrži
sljedeće kategorije:
PREDAVAČ
-
pitanje
o kvaliteti i stručnosti svakog pojedinačnog predavača
-
pitanje
o metodičkim/predavačkim sposobnostima predavača
-
pitanje
o jasnoći i razumljivosti prezentiranja predavača
ORGANIZACIJA
-
pitanje
o uvjetima i opremljenosti prostora u kojem je održano stručno usavršavanje
-
pitanje
o dostupnosti i kvaliteti stručnih materijala u tiskanom ili elektroničkom
obliku i sl. pitanja.
AKTIVNOST
-
pitanje
o uspješnosti odabira i prezentacije teme
-
pitanje
o stečenom znanju, stručnim kompetencijama i vještinama
-
konačna
ocjena aktivnosti u cjelini
Anketirani polaznici su dužni
vrednovati kvalitetu održanih aktivnosti. Aktivnosti se vrednuju po pitanjima
skalom od pet stupnjeva pri je čemu stupanj (1) nedovoljan, (2) dovoljan, (3)
dobar, (4) vrlo dobar, (5) izvrstan.
(2) Rezultate anketa obrađuje
Tajništvo Komore, a potvrđuje Odbor. Rezultati se pohranjuju u Evidenciju
evaluacija.
Članak
19.
Danom stupanja na
snagu ovih Uputa prestaju važiti Upute o načinu provođenja programa stručnog
usavršavanja KLASA: 003-04/19-01/6, URBROJ: 507-01-19-2 od 24. svibnja 2019.
godine
Članak 20.
Ove Upute stupaju na snagu danom
donošenja i objavljuju se na mrežnim stranicama Komore.
KLASA: 360-04/23-01/7
URBROJ: 507-23-3
U ZAGREBU,
31.3.2023. godine
Predsjednik
Hrvatske komore ovlaštenih
inženjera geodezije
Adam Agotić, dipl. ing. geod. , v.
r.
Prilozi:
OBRAZAC
1 - Obrazac prijave aktivnosti u godišnji program stručnog usavršavanja HKOIG
OBRAZAC
2 – Zahtjev za upis u evidenciju predavača
OBRAZAC 3 - Zahtjev za provođenje upisa prisustvovanja različitim oblicima
stručnog usavršavanja koji nisu u Godišnjem programu stručnog usavršavanja
HKOIG